- Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i uchwałami wspólnot mieszkaniowych.
- Przygotowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych.
- Przygotowywanie naliczeń finansowych na podstawie uchwał właścicieli lokali.
- Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych za określony okres.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.
- Przygotowywanie okresowych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz o przychodach.
- Rozliczanie okresowe oraz roczne z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego.
- Zgłaszanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu opłat mieszkaniowych i pożytków oraz innych przychodów z nieruchomości.
- Wydawanie zaświadczeń bądź poświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych bądź pomocy społecznej.
- Obsługa związana z bankiem.
- Opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych dotyczących nieruchomości.
- Uzyskiwanie imieniem mocodawcy numeru REGON i NIP.
- Zakładanie i obsługa rachunku bankowego mocodawcy.
- Wskazanie najkorzystniejszej dla mocodawcy oferty ubezpieczenia budynku oraz zawarcie jego imieniem umowy ubezpieczenia.
- Okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych.
- Ustalanie zaliczek na media i opłaty eksploatacyjne.
- Nadzór nad dostawami energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości i energii cieplnej.
- Weryfikacja faktur za dostarczone media.
- Nadzorowanie urządzeń pomiarowych oraz okresowe zlecanie ich legalizacji.
- Przechowywanie i utrzymywanie źródłowych dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.